17. huhtikuuta 2017

394/412 Kotimatkalla

Matkalla kotiin ja pääsiäisvapaat on pian taputeltu. Huomenna kutsuu arki ja lukeminenkin taas aktivoituu. Otin löysää lukemisen suhteen nyt anoppilassa ollessa. Tiedostan, että ensi keväänä minulla ei ole tälläiseen varaa pääsykokeiden ollessa kuukauden kuluttua. Nyt en vielä osaa stressata, mutta voinen kuvitella ne fiilikset mitä nyt pääsykokeisiin tosissaan menevät käyvät läpi. Itse aion 17.5 mennä katsomaan kokeen. Tuolloin näkee miten koetilanne on järjestetty ja pääsee silmäilemään kokeen läpi. Aion myös vastata niin moneen tehtävään kuin suinkin osaan ja jos muutaman pisteenkin saisi kotiinviemisiksi. Ei sitten ensi vuonna olisi niin jännittynyt, kun hieman tietää miten kokeessa tulee menetellä. 

Tämän aamun brunssi. Anoppi <3

Tällä hetkellä mulla on pieni laskuahdistus. Tuntuu, että ymmärrän fysiikan ja kemian teoriaa lukiessani ja kykenen laskemaan yksinkertaisia laskuja. Mutta.. Sitten kun pitää alkaa kääntelemään kaavoja ja soveltamaan niin olen ihan ulalla. Eilen laskiessani muutaman fysiikan laskun mua turhautti niin paljon, että olin hetken aikaa ihan jopa kiukkuinen. Laskemisen vaikeus saa mut epäilemään itseäni ja sitä et onko musta oikeasti tähän.

Kuva: Pinterest

Jokin aika sitten Facebookissa törmäsin videoon, jossa puhuttiin siitä että onni löytyy oman mukavuusalueen ulkopuolelta. Pointti oli, että todellisuudessa se mikä tuntuu vaikealta ja haastavalta onkin avain. Mukavuusalueelta poistuessaan saattaa löytää itsestään potentiaalia, jota ei tiedä omaavansa. Fysiikan ja kemian kanssa olen todellakin mukavuusalueeni ulkopuolella. Poikkeukselliset haasteet vaativat enemmän ja näin ollen on mahdollista huomata, että pystyy paljon parempiin suorituksiin kuin aluksi luuli. Silti mietityttää onko minusta tähän, riittääkö mun potentiaali ja jos ei riitä niin mitä sitten? 

Kuva: Pinterest


Itsensä ja kykyjensä epäileminen on kai melko tavallista, kun ajattelee mistä lähtökohdista olen lähtenyt liikkeelle. Koitan kuitenkin vaimentaa ajatukset siitä etten onnistuisi. Ei se helppoa ole, mutta kuten bannerin alla oleva tekstikin sanoo "hard work beats talent" ja sillä mennään. 



Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä kohtalotovereille! 


-H-



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaksi viikkoa

Nyt on tullut kuluneeksi kaksi viikkoa pääsykokeesta. Olo on ollut viime aikoina jokseenkin tyhjä ja uuvahtanut. En ole vain saanut aikaisek...