9. huhtikuuta 2017

402/412 Oppimisen apukeinoja

Rutinoituneesta opiskelusta on kulunut itsellä jo useampi vuosi. Jos aiempaa opiskeluani voi edes sellaiseksi kutsua. Olen aiemmin oppinut hyvin kuuntelemalla luennoilla/oppitunneilla, tekemällä muistiinpanoja sekä harjoittelemalla asioita käytännössä. Nyt kuitenkin olen tavallaan uuden asian äärellä, koska minun on todella tehtävä töitä oppiakseni,

Olen nyt prosessoinut oppimistani ja mitkä keinot auttavat minua oppimisessani. Optimaalisin oppimistapa minulle on hyödyntää erilaisia keinoja etten tylsisty. Nyt olen lukenut, alleviivannut pääpointteja teksteistä, kirjoittanut muistiinpanoja, piirtänyt kuvia ja käsitekarttoja, katsonut opetusvideoita, laskenut tehtäviä ja nyt viimeisimpänä askartelin itselleni flashcardeja. Flashcardeissa on keskeisiä käsitteitä selityksineen värikoodattuina aihealueittain sekä tarvittavia, muistettavia kaavoja yms. Ajattelin, että korttien avulla asioiden kertaaminen olisi helppoa, vaikka korttien tekeminen onkin vaatinut aikalailla aikaa ja vaivaa. Korttien avulla myös vaimoni tai joku muu onnekas voi kuulustella minua osattavista asioista ilman, että kyselijän itse tarvitsee olla perehtynyt käsiteltävään aiheeseen.

Muistiinpanot / flashcards


Tänään on ollut pakko pitää välipäivä muistiinpanojen, ja flashcardien kirjoittamisesta sillä peukaloni tyvinivel on ihan tulessa ja kynäotteen pitäminen tekee hieman kipeää. Tänään luin fysiikan 2. kurssin kirjan läpi, kertasin fysiikan 1. kurssin asioita katsomalla Opetus.tv:n videoita ja laskin fysiikan 1. kurssin laskuja.  Päivän puurtaminen loppui tänään siihen,  kun vaimo tuli katsomaan miten minulla laskeminen sujuu ja sillä välin meidän liki 3-vuotias, uhmaiässä oleva tyttömme kaatoi iltapuuron aikaan liki puolitoista litraa maitoa lattialle. Sen siitä saa kun valvonta pettää 😅

Opiskeluun käytetty aktiivinen aika = 45h 20min
Tehdyt tehtävät = 29

-H-

2 kommenttia:

  1. Mäkin haluaisin opiskella jos olis noin motivoivat flash cardit! :) Hyvä sinä! T. Laura

    VastaaPoista

Kaksi viikkoa

Nyt on tullut kuluneeksi kaksi viikkoa pääsykokeesta. Olo on ollut viime aikoina jokseenkin tyhjä ja uuvahtanut. En ole vain saanut aikaisek...