3. kesäkuuta 2017

347/412 Näppärä vaimo


En ole koskaan ollut kiinnostunut käsitöistä. Tai olisin varmasti ollut, jos se olisi minulle helppoa, mutta ei.. Olen totaalisen onneton ompelun, kutomisen virkkaamisen ynnä muiden sellaisten kanssa. Kärsivällisyys ei vain yksinkertaisesti riitä. Ohjeita lukiessa unohdan missä kohtaa olin ja jonkun ongelman tullessa eteen nostan kädet pystyyn. Eivätkä silmäni siedä itse tekemääni jälkeä, joka ei ole priimaa tai edes vähän sinnepäin. Näin ollen olen jättänyt ne hommat muille, vaikkakin tässä taannoin innostuin kokeilemaan vaimon saumuria. Sitä iloa ei kauaa kestänyt, kun alta aikayksikön olin saanut koneen solmuun ja langat katki 🙈

Onnea on kuitenkin näppärä vaimo. Hän on taitava käsistään ja nauttii käsitöiden tekemisestä. Se on yksi asia mitä hänessä valtavasti arvostan. Viime viikonloppuna valmistui minulle uusi kesäpaita. Odotan innolla, että pääsen käyttämään sitä.

Verson puodin kangas Bali

Arvostan toki kaikkia käsillään tekeviä ihmisiä suuresti, ehkä hieman jopa kadehdin. Olisihan se hienoa itsekin omata jokin sellainen taito. Kaikkea ei kuitenkaan voi hallita, ja jokainen meistä on hyvä jossakin.

Hyvää viikonloppua jokaiselle omalla tavallaan taidokkaalle! Onnea myös kaikille tänään valmistujaisiaan juhliville ja muutoin kesälaitumelle pääseville. Omista ylioppilasjuhlistani on tänään kymmenen vuotta. Mihin tämä aika kuluu? 


-H-



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaksi viikkoa

Nyt on tullut kuluneeksi kaksi viikkoa pääsykokeesta. Olo on ollut viime aikoina jokseenkin tyhjä ja uuvahtanut. En ole vain saanut aikaisek...