11. elokuuta 2017

278/412 Muistikapasiteetin vapautus

Mulla on aina ollut suhteellisen hyvä muisti. Harvemmin totaalisesti olen unohtanut jotakin tärkeää arkista mitä pitäisi muistaa. Aivan eriasia on sitten opiskeluun liittyvä muistaminen. Opiskellut asiat, kun pysyisivätkin samalla tavalla päässä niin ei olisi mitään hätää.

Muistan omat asiani, vaimon asiat ja lapsen asiat. Muista läheisten syntymäpäivät, nimipäiviä ja muutoin tärkeitä päivämääriä. Tällä viikolla sain töissä syksyn koulutuskalenterin käsiini ja ensimmäistä kertaa vuosiin merkkasin työpöytäni kalenteriin jotakain. Ajattelin, että ehkä olisi hyvä hankkia kotiinkin kalenteri. Vaimo totesi fiksusti, ettei mun tarvitse ihan kaikkea muistaa ja voin vapauttaa muistikapasiteettiani vaikka opiskelua ajatellen. Yritän nyt siis opetella taas käyttämään kalenteria ja luottamaan, että kalenterista löytyy ne asiat ja menot mitkä pitää muistaa. Nyt yritän vain muistaa katsoa kalenterista mitä mun pitikään muistaa.

Mun kalenteri näyttää tältä, onko Sinulla kalenteri?


Hyvää viikonloppua kaikille!

-H-

4 kommenttia:

  1. Ihana kalenteri :) Mulla on aina ollut kalenteri, jota oon välillä käyttänyt enemmän ja välilä vähemmän. Huomasin pääsykoelukujen aikana, että kalenteria tarvitsi paljon enemmän, kun en muistanut enää lähellekään kaikkia menoja. Ilmeisesti sitä muistikapasiteettia sitten tarvittiin niihin opiskeluihin :D

    Kivaa viikonlopun jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä luulen että kalenteri on ihan tarpeellinen :) Tuntuu, että koko ajan muistan kaikkea aina vaan vähemmän :D

      Poista
  2. Haa, joku aika sitten kirjoitin omaan blogiini kalentereista. Ostin itsekin juuri tämän saman kalenterin, mutta vaikka siitä tykkään, en osannutkaan lopulta siirtyä sen käyttöön. Vanhalla mennään vuoden loppuun. :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika hauska, että tehdessäni tätä päivitystä niin etsin netistä kuvaa kalenterista ja eksyin tuolloin blogiisi :D Päädyin kuitenkin nappaamaan kuvan itse, kun en löytänyt ns virallista tuotekuvaa mistään.

      Mä en oo päässyt vielä ihan optimaaliselle tasolle kalenterin käytön kanssa, vaatii hieman tottumista. Sulla onkin mielenkiintoinen tilanne sompailla kolmen kalenterin kanssa :D Josko vuoden vaihteessa sitä pakostakin pääset Pisteen käyttöön :)

      Poista

Kaksi viikkoa

Nyt on tullut kuluneeksi kaksi viikkoa pääsykokeesta. Olo on ollut viime aikoina jokseenkin tyhjä ja uuvahtanut. En ole vain saanut aikaisek...