31. elokuuta 2017

258/412 Torstain tunnelmia

Tää päivä on taas ollut aika haipakkaa. Ensin olin töissä, hain lapsen päiväkodista, tein ruokaa, juoksin hakemaan pyörää huollosta ja sitten lähdin luovuttamaan verta. Verenluovutuksen jälkeen menin palauttamaan kirjastoon myöhässä olevia biologian kirjoja. Sen jälkeen oli päivän ensimmäinen hetki kun saattoi istahtaa alas ja lukea hieman pääsykokeisiin. Helppoa tälläisessä lennokkaassa menossa on se, että Mafyn tabletti kulkee näppärästi mukana ja sen voi kaivaa repusta esille, kun sattuu olemaan hetki aikaa paneutua lukemiseen. Tosin onneksi mun illat ei aina ole näin lennokkaita ja ehdin olla myös kotona.

Oletko Sinä käynyt luovuttamassa? Päivittäin tarvitaan yli 800 verensiirtoa potilaille.


Mun lukeminen oli kesän aikana huomattavasti vähäisempää kuin ennen kesää (jos nyt ajatellaan syksyn alkaneen). Tähän pitäisi saada nyt syksyn alettua korjausliike, mutta en tiedä oikein mistä sen ajan revin lukemiselle. On jokseenkin tosi ristiriitaista olla motivoitunut ja reipas, ja silti jokin tuntuu tökkivän. Nyt syyskuussa alkaa Mafyn etävalmennuksen opintovalmennus, ja toivonkin saavani vinkkejä arjen aikataulutukseen ja lukemisen rytmittämiseen. Itsehän mun on se työ tehtävä ja omat valintani, mutta ehkä ulkopuolisella ihmisellä voi olla sellaista näkemystä, josta on itselleni hyötyä.

Mafynetin suhteen olen ollut tyytyväinen. Omasta mukavuuden halustani johtuen olen määrällisesti enemmän opiskellut biologiaa kuin fysiikkaa ja kemiaa. Totuushan on, että mun pitäisi lukea huomattavasti enemmän fysiikkaa, sitten kemiaa ja vasta sen jälkeen biologiaa. Fysiikan ja kemian opiskelussa Mafynetin avulla hyvää on ollut se, että jos/kun en ole osannut tehtävää niin ratkaisuiden esimerkit ovat hyviä. Tämä jää helposti uupumaan, jos lukee pelkästään kirjasta ja saatavilla on vain oikea vastaus. Silloin ei tiedä mikä on mennyt pieleen.

Miten teillä muilla lukeminen rullaa? Millaisin keinoin ylläpidätte lukurytmiänne?


-H-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaksi viikkoa

Nyt on tullut kuluneeksi kaksi viikkoa pääsykokeesta. Olo on ollut viime aikoina jokseenkin tyhjä ja uuvahtanut. En ole vain saanut aikaisek...